tisdag 19 november 2013

We got to keep this world together!

En vacker och varm eftermiddag i somras höll min farbror på i köket och lyssnade på musik. Han lyssnade på Seal och jag blev så glad när jag hörde de här textraderna:
"We got to keep this world together, got to keep it moving straight 
Love like we need forever, so that people can relate
If you're rolling to your left, don't forget I'm on the right
Trust and forgive each other
A little love and we just might "

Den är så talande och så viktig. Vi har alla ett ansvar som Guds lärjungar, det är inget vi kan göra själva utan det är tillsammans vi gör det. Det är inte jag utan VI, stor skillnad! Det är Vi som tillsammans kämpar för mer kärlek, acceptans, förlåtelse och gemenskap i världen
Ett av mina favoritcitat alla kategorier och som knyter an till detta var något som John F Kennedy en gång sade:
So let us not be blind to our differences-but let us also direct attention to our common interests and to the means by which those differences can be resolved. And if we cannot end now our differences  at least we can help make the world safe for diversity...Our most basic common link is that we all inhabit this small planet, we all breath the same air. We all cherish our children's future. And we are all mortal. 

Det finns så många anledningar att faktiskt känna hopp för mänskligheten. Känner du inte riktigt så nu vill jag att du lägger ner 4:53 minuter + 1:31 minuter på att återfå din tilltro, kolla på klippen nedan och det kommer fungera!





/ Klara som känner hopp för mänskligheten!


1 kommentar:

Mrfriday sa...

Fantastiska ord Klara!
Underbara klipp!

Säger bara Amen på detta ;3
Kram